Verslag van de projectweken Erfgoed.

 Verslag van de projectweek erfgoed: door Julia Van Acker



dinsdag 19/04/22: wrijfprenten: We moesten naar de kerk van Loppem met houtskool en kalkpapier. We kwamen aan een graf en we plakten het papier aan het graf. Dan moesten we met houtskool op het kalkpapier “krassen” . Een beetje vuil werk dus ik zag het niet zitten… Ik heb het wel geprobeerd maar het was niet mijn ding…


woensdag 20/04/22: uitstap Loppem: We zijn in Loppem met een meneer(Bertrand Denys) gaan informatie “vragen”. Hij vertelde over de geschiedenis van het dorpsplein, en nog veel meer: over de kerk, over een oud huis… Te veel om te onthouden maar ik vond het wel leuk!


donderdag 21/04/22: de drie wijzen: Er was 1 voorwerp, 3 kinderen. 1 kind vertelde de waarheid over wat het kon zijn en 2 kinderen logen over het voorwerp. Ik vond dit echt super leuk(weer mijn speciale zin)! Ik had over mijn voorwerp (bijna) iedereen een leugen laten geloven! Ik heb ze goed kunnen overtuigen…


maandag 25/04/22: uitstap Brugge: We zijn met de fiets naar Brugge gereden om heel veel te weten te komen over Brugse monumenten. We waren in groepjes en iedereen in een groep had een ander monument. Ik had het standbeeld van Jan van Eyck.

ik vond dit zoooo leuk! Alleen was het fietsen vermoeiend maar dat is een klein detail.


dinsdag 26/04/22: Kasteel Loppem: Eerst waren we wat te weten gekomen over de gevel van het kasteel en alles dat NIET binnen was. Daarna waren we natuurlijk wel binnen gegaan en we deden een soort zoektocht wie van de familie we de foto van hadden. We moesten dat in groepen doen en ik was (natuurlijk) met Mathis. Het was SUPER mooi vanbinnen!


vrijdag 29/04/22: Bokrijk: Allereerst zijn we naar het Postje Van Loppem geweest. Het was daar wel leeg omdat het nog maar vorig jaar gerestaureerd was. Daarna zijn we gaan kijken hoe de daken en de muren worden gemaakt. De muren mochten we zelf eens doen maar ik ben er niet aan begonnen; te vuil werk. We zijn ook eens op zo’n bouwwerf geweest waar ze zo’n huisje aan het restaureren waren. Dit was ook echt wel leuk!


02/05/22: oude instrumenten: De VROEGERE directeur van de school, Pieter had “een paar” oude instrumenten mee. Omdat ik zelf in de muziekschool zit, vond ik dit heel leuk. Ik vind het ook wel jammer dat die instrumenten niet meer worden gemaakt… 

nota voor juf Martine: zeg aan Patrick dat hij super getalenteerd is met muziek!



Wat vond ik nog leuk: Ik vond het zeephuisje ook wel leuk, hoewel het een beetje is mislukt T_T.

juf en andere mensen die hieraan hebben meegewerkt: Dank je voor dit heel leuk project! Ik heb er superveel van bijgeleerd en ik vond het ook superleuk! Dank je aan heel de klas voor de gezelligheid! 


Populaire posts van deze blog